Saturday, November 26, 2011

BILA MASANYA AKAN TIBA??

Hari demi hari,tahun berganti tahun...masa terus meninggalakn kita tanpa kita sedar semua ini tak akan kembali menerpa hidup kita...apa yg berlaku sudahpun berlalu,adakah ini hidup yg kita impikan???

TIDAKKKK!!!

Aku tidak mngimpikan kehidupan seperti ini...aku mahukan yg lebih baik...aku tahu aku hanyalah insan hina,aku sedar aku tidak menuruti perintahNYA...aku lalai dlm mnjalani kehidupanku sebagai hambaMU...Ya Allah,ampunkan segala dosaku...terlalu hina ku rasa diri ini,aku masih mencari keredhaanMU...aku alpa,aku tahu hukumMU namun aku masih lg mengabaikannya...Ya Allah mengapa aku masih lg tidak merasakan ketenangan dilubuk hatiku ini??aku solat 5 waktu,aku puasa dibulan ramadhan..bahkan aku turut bersedekah,bpuasa sunat dan mbaca kitabMU...aku seolah2 kehilangan 1 perasaan ,perasaan yg tenang dihatiku...jiwaku sering gundah,aku rasa kesepian,kesunyian yg tak dpt aku gambarkan...kemana hilangnya perasaan itu??Ya Allah,begitu kerdilnya aku rasa disisMU...aku sering melupakanMU sedangkan aku tahu ENGKAU selalu bersamaku...Ya Allah,kau ampunkan dosa2 laluku..KAU ampunkan segala perbuatanku yg keji..aku mohon Ya Allah,aku merayu kepadaMU..berikanlah sinar hidayahMU,rahmatilah kehidupanku,berkatilah amalanku...Ya ALLAH,kau permudahkan segala urusanku,kau jadikanlah aku sesempurna insan..kau tetapkan hatiku agar tidak bisa berubah,kau peliharalah imanku,jauhi aku dr hasutan syaitan,jauhi aku dr azab api nerakaMU...Ya Allah,Ya Rahman,Ya Rahim...sesungguhnya kepadaMU aku kembali...


...:::...hAnya dLm hIdup kaAka...:::...

No comments:

Post a Comment

seBuah kriTikan sEguNung sEmanGat mBina