Saturday, September 17, 2011

MATI DIJALAN YG LURUS



Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.


seperti yg kita maklum,statistik mnjukkn kadar kemalangan mngkt pda thn 2011 dan merupakan yg terburuk sepanjng ops-sikap diadakan..walaupun anggota polis bertambah,namun penambahan ini seolah2 tidak meberi kesan positif.

sepanjang syawal ini,kaaka acap kali bertembung dgn kemalangan.hari ini shja dua kemalangan yg kaaka saksikan melibatkan lori tanah dgn pajero n proton saga dgn motorsikal.bermacam2 kempen telah dilancarkan oleh goverment untuk mngurangkn kadar kemalangan ini..

bagi kaaka,tak kisah lah kempen kesedaran mahupun undang2 diperketatkn.kemalangan pasti berlaku jika satu pihak shja yg berwaspada.titik mulanya pada diri sendiri.kita kena ubah sikap kita.jika kita fikir mahu cepat,org lain pun sama mcm kita.bila berlaku kemalangan,jalan akan sesak n menyukarkan pihak2 tertentu untuk meberi bantuan.and the same time kita juga menyusahkan org lain.PLEASE BEHAVE OURSELF for person who's waiting for us.JANGAN BIARKAN AJAL KITA SAMPAI SEBELUM MASANYA..




*pic kredit 2 mr.google....

...:::...hAnya dLm hIdup kaAka...:::...

No comments:

Post a Comment

seBuah kriTikan sEguNung sEmanGat mBina