Tuesday, September 7, 2010

cinta

ye cinta..apa i2 cinta sbnrny???eemm mgkt pndgn kaaka yg xbrp bpglmn dgn cnta,cinta nh ssuatu yg abstrak,xdpt diukur thp kdlmnny,xdpt dihitung jumlahny n xdpt dimegerti...tp kesan akibat cinta tlalu dlm...cinta adlh satu angerah dr Allah s.w.t yg dberi kpd tiap makhluk-NYA smaada manusia mahupun haiwan...cinta adlh satu prsn kasih n syg antra satu sma lain...cinta yg agung,cinta kpd Allah yg maha pencipta,cinta yg berkat ialah cinta kpd kedua ibu bapa,cinta yg hakiki ialah cinta kpd psgn krn Allah Taala...yee cinta itu mbhgiakan,hdp tnp cinta ibart hdp tnpa arah tujuan...cinta hadir tnp diundang,cinta akn terus mekar andai kita slalu mbajanya...

namun,bkn smue cinta kkl bsama kita...andai cinta itu pergi,redhaikanlah pemergianny...dan ingtlah tiap yg blaku pasti ad hkmahny...cinta xsmestiny dimiliki...doakanlah org yg kte cintai bhgia dgn hdpny...moga ini yg tbaik dlm hdp kte..

mmg sdh lumrah alam,dugaan n ujian yg akan mematangkan kte...xusah dpertikaikn lg percaturan yg telah dtetapkn oleh-NYA...ape yg berlaku telah dtentukan sejak azali lg...muhasabah la dri tuk mjadi yg terbaik....

"Ya Allah,andai dia jodohku,kau pautkanlah hatiku dgn hatinya...kau satukanlah kami dgn sebuah ikatan yg murni,kau bimbinglah kami ke jalan yg kau redhai...Ya Allah,andai dia bukan jodohku,kau hlngkanlah prsn kasih n sayangku thdp drinya,ssungguhny aku insan yg lemah..aku xmampu utk mnggung prsn derita merinduiny ya Allah...aku tkt aku akn taksub dgn cintany shnggakan aku lupa cintaku pada-Mu...andai ini takdir yg kau telah tentukan,aku terima dgn redhai ya Allah..mungkin dia bukan jodoh yg tbaik tuk aku...KAU hlngknlh rasa dendam,benci,kecewa ku thdp dirinya...moga ikatan yg pernah tjalin sblm ini tidak berakhr dgn hasad dengki...ya Allah,aku mohon pada-mu..berikan kami kebahgian ddunia n akhrt..berikanlah dia kbhgian bsama insan yg dsayangi,moga kbhgian yg dkecapi mdpt restu dr-Mu...Ya Allah,aku pinta kau berikanlah yg tbaik dlm hdpku agar aku mampu mjadi khalifahmu yg solehah.....amin"


dakk cute~kaaka

No comments:

Post a Comment

seBuah kriTikan sEguNung sEmanGat mBina